Meerdere fondsen - Hoe krijg ik meerdere fondsen in 1 grafie

Vragen en suggesties over grafieken

Moderator: Perry

Meerdere fondsen - Hoe krijg ik meerdere fondsen in 1 grafie

Berichtdoor hansvink » vr 25 okt 2002, 7:12

Hallo Vesticoten,

Graag zou ik twee fondsen in 1 grafiek hebben.
Eentje in de hoofd grafiek en de andere in een subgrafiek. Pierre heeft het voor gedaan op een van de sessies, maar ik weet het niet meer.

Een gerelateerde vraag is hoe benader ik de data van de tweede grafiek in vesticode. De eerste is gewoon close, open, high enz.

Met vriendelijke groet,
Hans Vink
hansvink
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: di 09 okt 2001, 8:32
Woonplaats: Hoorn ?NH

Meerdere fondsen

Berichtdoor Pierre » zo 27 okt 2002, 14:46

Hallo Hans,

Je had deze vraag in de rubriek "Koersvenster" geplaatst, maar ik heb 'm voor de duidelijkheid maar naar "Grafiek" overgeplaatst.

Er zijn 2 mogelijkheden om een 2de (en 3de, enz) fonds in een grafiek te laden.

1) de TradeStation methode...
Je kunt in TradeStation tot maximaal 50 fondsen in een grafiek laden. Die heten dan DATA1 t/m DATA50.
In Vestics kun je extra fondsen laden dmv de menukeuze Grafiek >> Invoegen >> Data en daan aangeven welk fonds je wilt laden.

2) Via een speciale builtin functie in VestiCode
Deze functie heet vLoadPriceSeries en deze verwacht een fondsnummer en een code welke koers (open, hoog, laag, enz) je wilt hebben. De functie is nog niet gedocumenteerd, maar als je even kijkt naar de indicator RelativeStrength, dan zie je hoe de functie daar aangeroepen wordt.
Voor de gewenste koers gebruik je de kode 1=Open, 2=High, 3=Low, 4=Close, 5=Volume en 6=OpenI.

Voordeel van de 2de (Vestics) methode is het feit dat je in een indicator zelf bepaald of (en welke) 2de en 3de fonds je in de grafiek laadt. In de TradeStation aanpak kan het gebeuren dat een gebruiker een indicator (bijv. relatieve sterkte) toevoegd aan een grafiek terwijl er geen DATA2 is. Dan mislukt dus het invoegen van die indicator.

Wat je tweede vraag betreft...
Als je Close, Open, High e.d. gebruikt dan krijg je altijd de Close van de DATA1. Voluit is dat in EasyLanguage "Close of Data1" en je kunt dus ook zeggen "Close of Data2", enz.
In VestiCode gebruiken we de syntax Data1.Close en Data2.Close, enz.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Grafieken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron